- En epic Mspvärld -

Alla inlägg under juli 2013

Av Coola Fjortizen03 - 31 juli 2013 20:51

Hejsan :3! Jag ska börja blogga hos MSPspel!

Men var inte ledsen för det! Jag kommer att fortsätta att blogga här med 2 inlägg per dag! Dessutom jobbar jag på en header åt MSPuh (melissa070)! Dessutom en ny header åt MSPSPEL! Hoppas ni gillar den :))

 

 

Av Coola Fjortizen03 - 31 juli 2013 09:52

Ledsen för den sega uppdateringen! Jag är i en segvecka! Och jag levlar snart! Hade betytt guld om ni såg min nya serie (Min mamma är döende) (Den är inte på riktig)

Här är famemätaren:

 

Snälla, Tigg inte efter presenter eftersom mitt mål är att inte gå under 5.000 och att försöka samla till 10.000 sc!

Iaf så kanske ni undrar hur jag levlar så fort (jag har bara varit medlem i 1 månad alltså i Juni)

Jag hade innan en gubbe som var i level 13 (Hon heter i am sweet) och jag slutade på denna gubbe eftersom jag var så fast i denna oturslevlen, så jag fick beslutångest om jag skulle skapa 1 ny gubbe. Sagt och gjort skapade jag Coola Fjortizen03, så därför vet jag massa knep om hur man levlar :D!

Och min look idag! Om ni inte visste om det så har jag och Fjortiz_emma99 gjort en twinlook!

 

Hehe skrev fel :*!

Iaf sen gjorde jag en ny! Tyckte om den rätt så mycket!

 

Jag fick detta hår av en av mina gamla gubbar som var medlem 2011. Dessutom jobbar jag på 2 nya musikvideos, men jag är i latperiod nu hehe, så det kommer att ta ett tag!

Iaf ha det en sköööön sommar c:

 

Av Coola Fjortizen03 - 30 juli 2013 10:01

Jag tänkte visa er hur man laddar upp videoklipp så ni kan visa det på bloggplatsen :)!

1. Leta upp efter en videoklipp som du vil ladda upp!

 

2. Kopera adressen (genom att höger klicka och trycka sen på kopiera)

  

3. Du loggar in på bloggplatsen, klickar på skapa inlägg, sen klickar du på den dära lilla YT ikonen!

 

4. Då kommer en popuppruta upp! Du klistrar in adressen!

 

5. Klicka på förhandska för att vara säker på att den funkar!

 

6. Och sen på infoga klipp!


Nu är du klar och vet nu hur man laddar upp YT klipp med bloggplatsen c:!

Här är reslutatet ;)

 

Av Coola Fjortizen03 - 29 juli 2013 12:56

Jag är så himla leden att jag försvann spårlöst igår! Om ni inte visste om det, så hade min och min lillasysters laptop gått sönder! (Hon snubblade över sladden, vips så ramlade den ner 1 meter från golvet och grafiken e förstörd)

Jag bjuder er en ny look (Jag är fööör lat för att redigera haha)

 

Och jag vill tacka er alla som besöker min blogg! Jag har ca 20 st besökare (Det kanske är lite, men för mig är det mycket)

Så jag vill bara säga er detta, att jag fortfarande uppdaterar c:!

 


Av Coola Fjortizen03 - 28 juli 2013 10:53

OM ni inte visste om det har jag gjort 2 musik videos på min kanal!

Ni kan titta på dem här :)! Hoppas ni gillade dem c:

Den nyaste #2

Udate på videon: Ljudet på videon ville inte fungera så nu ska den fungera c:!

Jag glömde berätta för er att jag träffade moderator för några dagar sen! Jag frågade henne vilken dator hon hade och hon svarade med: Macbook Ipro, Önskade att jag frågade vilken tema det var nästa vecka (i)

   

Allvarligt, jag fick hjärtattack när jag såg henne, medan Allima19 skrattade åt mig. JAG KUNDE HA DÖTT xP

 

Av Coola Fjortizen03 - 28 juli 2013 01:19

Fick en fråga om hur man laddar ner tysnitt, och du som frågade, jag är ledsen att det tog sån tid, Min syrra hade datorn och hon sitter där 10 timmar, oh när jag försöker ta bort hene från laptopen får hon rage, iaf!

Jag rekommenderar er Dafont.com

Det första ni behöver göra är att ladda ner Winrar (För dem som har Windows)

Och Keka, för Mac, Tyvärr vet jag inte hur Mac/Keka fungerar så ni som har Mac får googla.

Efter när du har installerat Winrar, går du in på Dafont.com

 

Så här ser sidan ut! Nu ska du klicka på den dära sökrutan längst upp till höger, om ni vill ha min typsnitt, sök på Sketch Block c;

Sen så klickar du på där det är omringad, på Download!

 

När du har gjort det, Kommer en ruta upp såhära:

 

Du dubbelklickar på winrar ikonen som är längst ner till vänster (OBS! Jag använder google Chrome)

DÅ kommer winrar upp med det du ville installera!

 

Sen dubbelklickar du på denna där ikonen är ett papper med ett A! Dubbelklicka på denna!

 

SEn kommer det en pop upp ruta, låt den vara! När ni är klara, så hittar ni den på PAINT, Moviemaker m.m

Om detta inte skulle fungera, notera att ni måste kommentera hur ni gjorde det så kan jag kolla upp problemet! Hoppas ni fick ett svar c:

Bara så ni vet, när ni laddar ner Winrar, efter en månad kommer det en ruta som står att ni måste köpa det! Bara ignorera det, ni kan fortsätta att använda winrar hur länge som helst!

 


Av Coola Fjortizen03 - 27 juli 2013 12:06

Här kommer en liten request så ni slipper fråga mig vilka program/dator jag använder!

Så vi börjar med basen! Jag använder en Lätt speldator som heter:

Windows 8 Toshiba Personal Computer/Laptop White

När jag gör avancerade saker som att när jag ska använda penslar så använder jag min ritplatta c:

En fantastisk! Den är väldigt smal och man får en avancerad ritprogram med den :)

Den heter: Trust Ultra Slize Slim Graphic Tablet

Program:

Där jag använder penslar och Typsnitt: MS Paint som är en basprogram som ska redan finnas installerad på datorer, inte dem gamla tror jag xP!

Där jag gör mina headers/LookiLook/liknande;

Http://Pixlr.com

Så hoppas ni förstod!

Källa: Google 

 

Av Coola Fjortizen03 - 27 juli 2013 11:23

Så, här är en header åt Molly3! Jag fick anstränga mig eftersom jag visste inte vilken look du ville ha på dig elr om du ville ha den typsnitten jag använder! Men det ser ut som att du är nöjd och det är bra c:

Så ser den ut! Ledsen att det blev några problem :)

 

Dem 2 nästa inlägg kommer att handla om hur man länkar och vilka verktyg jag använder när jag gör headers c:

Hejdå :)

 

Follow on Bloglovin
Kika in i bloggen, vet ja! En jättebra idé, om du är rastlöst! Jag gör länkbyten :D

 

 

 

Vill du vara en av 2 vinnarna som kan vinna saker från hela önsken? Isåfall Klicka HÄR!

  

 

Klicka på bildrna för att komma till avdelningarna :)

 

Beställa  Headers: 1




  

 Idé av: Kinzie

 

Innan du frågar, läs igenom reglerna!

 

1. Du FÅR inte kränka/diskrimminera/trakassera eller använda olämpliga ord! Förekommer detta, får du en varning! Om du fortsätter = IPblockad från hela bloggen!

2. Ställ inte personliga frågor, åt mig eller läsarna. 

3. Starta inte en konflikt! Särkilt en barnslig, för att du får inget av det och det enda du får är en ipblockering!

4. Vill du kritisera bloggen? Gör detta på ett moget sätt, inte med svordomar, kränkade ord!

5. 4 och 3 blir du IPblockad från bloggen utan varning!

 

// Coola Fjortizen03

 

Jag har copyright över bilder som jag har gjort, Ni får ta mina bilder där det inte står Copyrigt på den, men då måste ni länka till min blogg, och även fråga mig att ni ska lägga ut den!

Frågar ni inte mig, och tar bilden utan credit, får ni en VARNING! Lyssnar ni inte på denna varning blir det en anmälan!

 

 

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards